Załączniki do pobrania:
Załącznik Nr 1 Formularz zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego
Szczegóły sprawy:
Referat |
Referat Ewidencji Spraw Społecznych i Sportu Wola Dębińska 240, 32-852 Dębno I piętro, pokój nr 101 Telefon 146318563 Godziny pracy: |
Osoba odpowiedzialna |
Agnieszka Grochola |
Opis sprawy |
Wydawanie zaświadczeń o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego |
Kogo dotyczy |
Posiadacz dowodu osobistego, który dokonał osobistego zgłoszenia w organie gminy lub placówce konsularnej Rzeczypospolitej Polskiej utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego. |
Wymagane dokumenty |
Dokumenty od wnioskodawcy:
a w przypadku braku takich dokumentów oświadczenie o zgodności danych osobowych ze stanem faktycznym
|
Miejsce składania wniosku |
Referat Ewidencji Spraw Społecznych i Sportu Wola Dębińska 240, 32-852 Dębno I piętro, pokój nr 101 |
Termin i sposób załatwienia |
|
Opłaty |
Nie podlega opłacie |
Podstawa prawna |
|
Tryb odwoławczy |
Na postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia o żądanej treści przysługuje prawo wniesienia zażalenia do Wojewody Małopolskiego za pośrednictwem Wójta Gminy Dębno w terminie 7 dni od dnia otrzymania postanowienia |
Inne informacje
|
1. Posiadacz dowodu osobistego, którego dowód osobisty został utracony lub uszkodzony, zgłasza niezwłocznie, osobiście ten fakt organowi dowolnej gminy, a posiadacz dowodu osobistego przebywający poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej - dowolnej placówce konsularnej Rzeczypospolitej Polskiej. 2. Zgłoszenia, o którym mowa wyżej, można dokonać w formie dokumentu elektronicznego, w organie gminy, który wydał dowód osobisty. 3. Zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego Dowód osobisty podlega unieważnieniu z dniem zgłoszenia do organu dowolnej gminy lub placówki konsularnej RP utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego. 4. Zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego posiadacza dowodu osobistego nieposiadającego zdolności do czynności prawnych lub posiadającego ograniczoną zdolność do czynności prawnych dokonuje rodzic, opiekun prawny lub kurator. 5. Posiadaczowi dowodu osobistego, który dokonał osobistego zgłoszenia w organie gminy lub placówce konsularnej Rzeczypospolitej Polskiej utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego, wydaje się zaświadczenie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego. 6. Posiadaczowi dowodu osobistego, który dokonał zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego w formie dokumentu elektronicznego, oraz posiadaczowi dowodu osobistego przebywającemu poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, który dokonał tego zgłoszenia w formie pisemnej za pomocą poczty lub telefaksu, zaświadczenie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego wydaje się na żądanie. 7. Zaświadczenie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego jest ważne do czasu wydania nowego dowodu osobistego, nie dłużej jednak niż przez 2 miesiące. 8. Zaświadczenie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego jest wydawane nieodpłatnie. 9. Wniosek o wydanie nowego dowodu osobistego należy złożyć niezwłocznie |
Dokumenty do pobrania |
Zał. Nr 1 Formularz zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego |